Audi și-a convertit deja gama de automobile conform noului standard de emisii Euro 6d. Astfel, toate modelele respectă limitele standardului Euro 6d-ISC-FCM.
Provocarea a constat în utilizarea în cel mai bun mod posibil a capacităților de testare existente în Ingolstadt și Neckarsulm, în ciuda crizei cauzate de coronavirus și a timpilor morți cauzați astfel în producție.
În prezent, 193 de modele de autoturisme Audi sunt certificate conform noii norme de poluare, adică marea majoritate a gamei precedente a mărcii. Restul de câteva modele rămase vor fi, de asemenea, omologate în primele luni ale noului an. Astfel marca nu va renunța din cauza trecerii la Euro 6d la niciun model din portofoliul său.
Autoritățile de omologare definesc în acest context modelul ca fiind fiecare variantă de motor/transmisie a unei anumite forme de caroserie. Este vorba deci de trenul de rulare (compus dintr-un motor și o transmisie) ce este folosit pentru o anumită gamă de produs, ca de pildă 2,0 TDI cu transmisie S tronic cu 7 trepte și tracțiune quattro.
Fiecare variantă de caroserie, precum limuzină, Sportback sau Avant însemnă o variantă motor/transmisie distinctă. Astfel, familiile A4 și A5 însumează în total 58 de variante motor/transmisie.
Norma de poluare Euro 6 a intrat în vigoare pentru autovehiculele noi de la începutul anului 2015. De atunci, se aplică o limită de 80 de miligrame per kilometru pentru automobilele cu motor diesel. Pentru motoarele pe benzină, limita se situează la 60 de miligrame per kilometru.
Audi a făcut eforturi considerabile pentru a se asigura că aceste valori se situează în toate condițiile sub noile limite de emisii. Tehnologia twin-dosing este astfel un factor cheie pentru motoarele diesel, atât cu patru cilindri în linie, cât și variantele V6. Audi a introdus tehnologia twin-dosing treptat deja în 2020, pentru modelele compacte cu motoare diesel instalate transversal și pentru modelele cu 6 cilindri din gama de talie medie, ca de pildă pentru Audi A3, A4, A5 și Q5.